četvrtak, 22. lipnja 2017.

Skala atribucija školskog uspjeha i neuspjeha

Ovo je osvrt na poglavlje Skala atribucija školskog uspjeha i neuspjeha iz knjige Motivacija i strategije samoregulacije učenja: teorija, mjerenje i primjena autora dr.sc Darka Lončarića.

Skala je primjenjena učenicima od 5. do 8. razreda osnovne škole, a može se primjeniti i za više razrede. Pri izradi skale vodilo se računa o razumljivosti i napravljena je tako da ju djeca od 10 godina mogu razumjeti.
Ako se primjenjuje na djeci mlađoj od 10 godina preporuča se individualna primjena.

Ispitanici na skali od 5 stupnjeva procjenjuju u kojoj se mjeri slažu s navedenom tvrdnjom (od 1 = uopće se ne slažem do 5= u potpunosti se slažem). 

Rezultat na pojedinoj subskali atribucija školskog uspjeha i neuspjeha računa se zbrajanjem procjena na česticama koje pripadaju subskali. 

Na ovaj način možemo saznati što učenici misle sami o sebi, svom uspjehu ili neuspjehu, koliko su zadovoljni svojim obrazovanjem te radom učitelja. Takav način provjere može pokazati učitelju koliko su učenici točni u samoevaluaciji te mogu mijenjati svoj način rada ako vide da je potrebno. 

Ovo je primjer jedne takve provjere preuzete iz poglavlja:





























Osobno smatram da ovakav način evaluacije koristi i učenicima i učiteljima.
Učenici sazrijevaju u smislu procjene svojih mogućnosti i moraju se naučiti procijeniti kada su pogriješili, u čemu su bili loši i priznati koliko su truda uložili. Kada su sami svjesni toga lakše će i učitelji pristupiti problemu i pomoći djetetu.

Učitelji mogu uvidjeti što učenicima najviše fali te s čime su najviše zadovoljni i pomoću takvih informacija kreirati dalje svoj plan rada i učiniti ga još boljim. Mogu ga na ispravan način prilagoditi potrebama svojih učenika. Također, upućeni su u mišljenje učenika o tome je li njihov uspjeh ili neuspjeh uzrok učiteljevog dobrog ili lošeg rada.


Mislite li da su ovakve provjere učinkovite ? Obrazložite svoj odgovor.
Biste li koristili ovakav način evaluacije prilikom svog rada kao učitelj/ica?


Više o ovoj temi na linku: https://bib.irb.hr/datoteka/791889.Loncaric_Motivacija_Samoregulacija_Ucenje_e_knjiga_3.pdf (str.134.-138.)               😊

Broj komentara: 17:

  1. Mislim da su ovakve evaluacije više nego korisne. Na taj način i učitelj i učenici shvaćaju u kojoj fazi je njihovo učenje i suradnja. Može pomoći boljem razvitu učenikovih sposobnosti ili riješiti neki problem ukoliko on postoji.Isto tako učitelj može uočiti postoji li problem u njegovom pristupu radu, ali i u odnosu s učenicima. Takva evaluacija ne može naštetiti već pomoći svima koji sudjeluju u obrazovnom ciklusu da to obrazovanje podignu na kvalitetnu razinu. Kao učiteljica svakako bih provodila takve evaluacije jer pomoću njih bih znala kakva je situacija u mom razredu i što stvara poteškoće kod mojih učenika ili mene.

    OdgovoriIzbriši
  2. Oduvijek mi je bilo zanimljivo rješavati ovakve evaluacije, pa i sada na fakultetu stoga smatram kako bi to zaista bilo korisno koristiti kao učitelj jednog dana. Takva evalacija pomoći će učiteljima kako bi poboljšali kvalitetu obrazovanja.

    OdgovoriIzbriši
  3. Smatram da su ovakve provjere i evaluacije učinkovite i jako korisne. Pomoću tih evaluacija učitelji i učenici vide u kojoj je fazi i na kojoj je razini njihova suradanja i njihov učenje. To može rezulitirati boljim učenikovim uspjehom i samopoštovanjem te također i boljim odnosima između učenika i učitelja. Takve evaluacije ću kao učiteljica zasigurno provoditi jer ću sa njima moći vidjeti kakva je situacija u mom razredu.

    OdgovoriIzbriši
  4. U potpunosti se slažem sa kolegicom Martinom F. Evaluacija može biti samo dobra, a ne loša. Ona govori učiteljima o tome kako njihovi učenici razmišljaju, što misle o njihovom načinu rada, mogu uvidjeti postoji li problem u njihovom radu itd. Kada postanem učiteljica provoditi ću takve evaluacije.

    OdgovoriIzbriši
  5. Slažem se sa svim što su kolegice rekle. Evaluacija je jako važna. Učitelji vide što trebaju promjeniti i poboljšati i što je uspješno. Učenici mogu vidjeti koliko oni sami napreduju, kako biti uspješniji itd

    OdgovoriIzbriši
  6. I ja smatram da je evaluacija dobra i korisna. Pomoću nje možemo vidjeti zašto npr. neki učenik ima slabije rezultate, te mu pomoći ako je to zbog prevelike težine gradiva, njegove nezainteresiranosti i nemotiviranosti za učenjem ili učiteljevim nepravilnim radom.
    Ovakav način bih svakako koristila kao buduća učiteljica.

    OdgovoriIzbriši
  7. Također smatram da je evaluacija korisna, kako učiteljima, tako i djeci. Učitelji na temelju rezultata mogu dalje oblikovati svoj nastavni plan i program, dok djeca mogu procijeniti svoje znanje, i vidjeti na čemu moraju poraditi i uložiti više truda. Također je bitno za dijete da je svjesno svojih mogućnosti i truda.

    OdgovoriIzbriši
  8. Smatram da je evaluacija jako vazna i slazem se sa kolegicama.

    OdgovoriIzbriši
  9. Kroz evaluaciju učitelj dobiva jasnu informaciju o tome koliko je učenicima pristupačan određen način rada. Na temelju rezultata evaluacije, učitelj može bolje razraditi nastavni plan i program. Djeca kroz evaluaciju lakše mogu procijeniti svoje znanje i uvidjeti kojim dijelovima gradiva bi se trebala posvetiti više.

    OdgovoriIzbriši
  10. Na ovaj se način djeca uče samoocjenjivati, a samoprocjena je bitna jer se na taj način uviđaju djetetove prednosti i stvari na kojima mora poraditi kako bi ih usavršio. Npr. Ako dijete zna da mu matematika ide odlično bez puno vježbanja, više će vremena provesti u učenju bengleskog koja mu možda ne ide tako dobro kao matematika.

    OdgovoriIzbriši
  11. Mislim da je ovo jako koristan način dolaska do informacija. Kao učitelica koristila bih ovaj način provjere. Evaluacija je vrlo bitna i za učitelje i učenike i na taj se način puno toga može promijeniti odnosno poboljšati u velikoj mjeri.

    OdgovoriIzbriši
  12. Izvrstan članak ! Smatram da su ovakve provjere korisne jer na taj način učitelji mogu vidjeti što moraju mijenjati u svojem radu, a djeca se nauče samoevaluaciji. Bitno je da znaju koliko su sposobni što im može olakšati u učenju jer će se vremenski različito pripremati za određene predmete.

    OdgovoriIzbriši
  13. Evaluacija je jedna od najboljih stvari koje mogu pomoći učitelju pri radu. Jedino na taj način mogu uspješno prilagođavat i poboljšat svoj rad sa djecom.

    OdgovoriIzbriši
  14. Slažem se sa kolegama da je evaluacija vrlo dobra zato što na najbolji način pokazuje u kojoj je fazi suradnja učitelja i učenika te ona pomaže učitelju da organizira i promjeni način rada ukoliko je potrebno.

    OdgovoriIzbriši
  15. Mislim da je evaluacija jako dobra ideja u ostvarivanju boljeg odnosa među učiteljima i učenicima. Na taj način se mogu prilagoditi i poboljšati neke stvari u svojem radu. Kao buduća učiteljica bih koristila evaluaciju upravo zato da znam što učenici misle o mom pristupu te ako je moguće da poboljšam ono što je potrebno.

    OdgovoriIzbriši
  16. Evaluacija je jako bitna kako bi se utvrdila kvaliteta nastave i kako bi učitelj uvidio na čemu treba dodatno poraditi. Evaluacijom, također, djeca imaju uvid u svoj napredak i svoj razvoj znanja. Zaista mi se sviđa način na koji neki profesori na našem fakultetu provode evaluaciju na kraju akademske godine. No posebno mi se sviđa to što na kraju studenti imaju uvid u rezutate evaluacije.

    OdgovoriIzbriši
  17. Mislim da je evaluacija dobra stvar u smislu dobivanja povratnih informacija od učenika kao i ostvarivanju njihovog boljeg odnosa sa učiteljima. A pošto je koncipiran kao anketa, može se koristiti za izradu programa rada u nastavi i sl.

    OdgovoriIzbriši